söndag 1 januari 2012

Nyårslöften

God kväll och god fortsättning!
Hur firade ni in det nya året? Vi hade riktigt trevligt med massor av god mat och dryck. Det var länge sedan jag skrattade så mycket som i går. Vi var ett glatt gäng som knappast vågat hoppas att alla tre små rackarungar skulle vara så duktiga och sova så gott.
I brist på rum och för att inte de skulle väcka varandra fick grannpojken Ville förpassas till klädkammaren. Det gick precis att baxa in hans resesäng där inne. För ena stunden pep Fred och andra stunden Bonnie, så Ville sov faktiskt bäst under mina kjolar och koftor, hela kvällen. Idén kändes så knäpp innan vi verkligen insåg att det inte var en så tokig lösning iaf. Uppfinningsrikedomen är väl ändå enastående va?
Vi som trodde att 12 slaget skulle firas med en kotte på armen, blev mäkta förvånade och imponerade av de små liven som sov och sov och sov.
Vi stod istället på balkongen och skålade och fick för en gångs skull bara vara vi i egen hög person. Mammor fortfarande så klart, men mer fokus på jaget. (När hände det sist? Förmodligen mellan någon graviditetskrämpa och en Elletidning...) Det var länge sedan jag var "Jag AB".
Det är ett bra uttryck tycker jag. "Jag AB" står för att ta hand om sig själv. Att stryka sig själv medhårs. Att ge kroppen vad den mår bra av. Att göra saker vi blir glada av. Att peppa sig själv.
På mitt jobb pratar vi mycket om "Jag AB". Vi pratar även om de "fyra hörnstenarna". Kost, träning, vila och behandlingar.
Alla hörnstenar är lika viktiga för att vi ska må bra och för att vi ska orka.

Som jag skrev i går har jag antagit Lofsans Challange. Lofsan är en riktigt duktig bloggerska som även jobbar som PT. Jag hittade hennes utmaning på hennes blogg och antog den i går!
From. i dag och 10 v. framåt är det alltså strikta regler som gäller för kost och träning. Underbart!
I morgon ska jag och J väga oss, mäta oss, plåta oss samt lägga upp en plan för kost och träning.
Nu jäklar ska vi komma i toppform! Jag är SÅ taggad! (J får liksom haka på när jag drar igång:)
Jag skulle ju börja i dag, men har inte riktigt fått till det. Med 4 h total sömn i kroppen var det inte riktigt träning som stod högst på listan.
Dammsugning och våttorkning av golv blev istället morgonens syssla. (Nu kan Fred åla bäst han vill.)
En frisk och härlig långprommis med grannar och barn fick sedan utgöra dagens träning.
Känner jag mig själv rätt så behöver jag inte oroa mig för att min challenge inleddes lite halvdant.
Jag kan, jag vill jag ska! och jag är sjukt envis. Så har det ju alltid varit...
I morgon är en ny dag med mer energi!
Så...nu var detta på print också, inte lönt att backa ur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar