måndag 23 januari 2012

Håkan Bråkan

I morse täcktes marken av ett litet täcke av snö. Fred tittade sig nyfiket omkring innan han däckade i vagnen. Vagnen som sedan plöjde i snömodden runt sjön. Skönt och lagom kallt till komp av P1, hör och häpna. Inte P3 som jag annars troget lyssnar på. Nä jag fick en släng av nyhetssug banne mig.
Skönt att få känna sig sådär vuxen ibland i sin ensamhet. Haha!
Efter EKOt lyssnade jag på folk som ringde in för att diskutera Juholts avgång. Roligt att  höra folks helt skilda uppfattningar om vad som hänt, vad som är sant och vad som är falskt.
En kvinna från Piteå tror att allt var en "fälla" för stackars Håkan. 
-Hans "så kallade" kollegor har satt dit honom för att få honom att avgå. Jag är nämligen väldigt för konspirationsteorier, fortsatte damen.
Men vad baserar du detta på? Hur kan du vara så säker på en komplott? Frågade programledaren.
- Joo du, jag har en sådan livserfarenhet, så det vet jag. LOL!
Hur tror ni att det ligger till med Håkis?

Nu ligger Freddie i sängen och sussar medan jag bloggar lite. När herrn behagar vakna ska vi göra en visit hos hans tjej Bonnie. Då ska det nämligen drickas kaffe och tjattras lite.
I kväll blir det grillspett med yoghurtsås med myntablad och sallad.
När J kommer hem piper jag till gymmet för en benomgång. Målet blir spagetti, mört och mjölksyra.
Nu är vilan över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar