onsdag 11 januari 2012

Något i görningen...

Det kan va så att något är i görningen. Fred är nämligen en sån himla "stor" kille nu. Helt plötsligt. Men ändå så liten. Vi har nog precis landat i "för stor för att sova 3 gånger per dag, men för liten för att bara sova två..." Min lillunge är stor och har börjat gapa som en galning -Ba ba baaa baa, men  även något som låter som - pa pa paa paaaa (snacka om favorisering). Lillskiten är en storskit.
Han bankar och slår på sina leksaker. Han häver sig upp på saker. Han skriker när det inte går hans väg och han skrattar när det går som han vill. Han bankade huvudet rätt hårt i bordet innan nattning. (lite trött och "Facetimade med sin pappa) Grät en skvätt men skakar liksom av sig det mesta ganska fort. Så grabbigt på något sätt. Hur gick detta till? Ska jag bli en fotbollsmorsa nu? Haha, ja ja! nickar morfar nu.
Att hans mamma sedan bara skakar på huvudet och nitiskt försöker göra upp ett hållbart schema a la Skalman, skiter lillkillen fullständigt i.
-Vaddå planera in din dag? Du hänger med mig morsan. (det ser faktiskt ut som han tänker så.)
Då tänker jag tillbaka- Jaja, allright, jag hakar på. Vi hittar på något nytt som funkar snart.
Därför gick det lite bättre i dag. Inte för att han på något sätt gjorde klarar för mig vad han vill eller inte vill, men för att jag istället lutar mig tillbaka lite. Testar hur länge han vill vara vaken...

I dag var vi en sväng på gymmet för att sedan ta en promenad.
Anna och Bonnie hakade på träningen! Kul!
Bonnie tyckte gymet var så kul!
Fred har på sig jeans från H&m, tröja Pumpkin Patch, strumpor Villervalla. jag har träningskläder från Under Armour.
Middag på spisen (GI) torsk, saffranssås, sparris...
Ja, ni ser rätt, det är julklappar under vagnen. Äntligen anlända från syrran i Italien. I kväll blir det paketöppning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar