tisdag 24 januari 2012

Livspussel

God morgon!
I morse ringde klockan 6.35. Jag tassade upp, snabbtryckte lite frukost och hoppade sedan i träningskläderna. Pojkarna sov.
Mitt liv är ett pussel. Varje bit måste falla på helt rätt plats för att allt i slutänden ska stämma.
Vilken mamma kan inte hålla med mig om detta?
Kroppen hade inte riktigt hajjat läget ens halvvägs in i passet. Det var segt i dag. Men jag är mer än nöjd. Nöjd över att ytterligare en pusselbit fallit på plats. Morgonträning!

Nu kan dagen fortsätta rulla på som vanligt. Blöjbyten, bebisgos och det eviga kalla kaffet. Ja, så är det här hemma. Kaffesuget går liksom aldrig riktigt över när man aldrig får tiden att dricka en hel kopp innan det hinner blir kallt.

Fred vill inte sova, men han är trött. Mitt kaffe är kallt. Fred gnäller i sin säng. För 10 minuter sedan hade han hittat nallarna vid fotänden och låg och snackade med dem. Urgulligt!
Vad gör ni i dag?


Sammanbiten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar