onsdag 4 januari 2012

Fixardag

Dagen började lite tidigare än vad jag själv kanske önskat. Fred vaknade vid 5.30. Det var inte mycket annat att göra än att sätta på en kanna kaffe, lika kolsvart som det var ute.
Trots att lillen fortfarande är sjuk tycker jag att han sköter sig med bravur.
J är ju ledig denna vecka, så jag passar verkligen på att maxa på alla fronter. Bäst att passa på att träna på dagtid själv. Tabata intervaller 30 min med instruktör + 30 min spinning blev därför dagens utmaning. Benen är rätt möra nu. Det känns att jag tog ut mig totalt och att jag tränat rätt hårt de senaste dagarna.
En ganska efterlängtad känsla ändå, då jag tränat ganska lätt fram tills nu.

Jag och J har nu även inlett en kostplan som är mycket inspirerad av LCHF och GI. GI har vi ju testat tidigare innan vårt bröllop. Vi skulle ju egentligen bara testa för skojs skull, men upptäckte båda att vi faktiskt slutade småäta, var mätta längre och blev mindre "bubbliga" i magen. Fördelen med att äta efter en kokbok tycker jag även är planeringen. Vi har aldrig planerat maten så bra som då. Inga panikköp varje kväll på dyraste Konsum i hela Stockholm. Ingen stress över vad vi ska äta och heller inga dyra luncher ute.
Nu när LCHF och Erik Sade toppar sökningarna på Google kände vi båda att vi var alldeles för nyfikna för att inte testa. Samtidigt har vi lagt upp en plan för vår träning den närmsta veckan och kommer att fortsätta att planera varje söndag i 10 v till, minst!
Med tanke på att vi kommer att träna en hel del + att jag är hemma med Fred om dagarna utan att sitta ner så mycket, kommer vi inte att utesluta kolhydrater helt. Vi kommer där emot att försöka lägga dem på frukost/lunch för att i bästa möjliga mån undvika dem på kvällen.
Egentligen borde jag nog skriva jag här och inte vi... Men så tänker jag i alla fall.

För att få en snygg överblick och för att samtidigt få utlopp för mitt sjukliga behov av att skriva listor, hängdes det upp en tjusig griffeltavla i köket i dag.

Vi har varit lite i fixartagen i dag. Därför passade vi på att "barnsäkra" lägenheten lite. Hyllor som hänger på tok för lågt i den aspekten, fick därför tas ner. Fred hittade genast in i hyllorna som för en sekund ställdes ner på golvet... så barnsäkert var det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar