söndag 8 januari 2012

Återhämtning

I dag hade "Jag AB" möte. Alltså jag hade ett viktigt möte med mig själv. Jag AB hade bokat sammanträdet på Sturebadet, så det var bara att pallra sig dit. Cykelturen i sig var så härlig. Det är så sällan jag cyklar nuförtiden. Att det sedan var iskallt, fullkomligt iiiiiskallt, var bara skönt på något sätt. Kanske för att kroppen visste vad som väntade. Som om den ville öka njutningen ännu mer. Ni vet ju själva hur skönt det är med en varm dusch/bad när man varit ute.
Mötet drog ut på tiden då det var så himla trevligt. Det var nämligen ett tag sedan jag träffade den där trevliga Elin. Mamman har ju varit här och styrt och ställt i snart 7 månader. Fatta vad tiden går.
Pappan fick därför styra och ställa här hemma i dag. Han har råkoll på Skalmans ät och sovklocka.
Sen att han har börjat domdera mig när jag nästan hann sjunka ner i soffan med nya "I Form"tidningen är ju bara så grymt! Med lite lagom barsk stämma kom uppmaningen:
- Antingen viker du tvätt, eller så dukar du!
Där skulle det skåpet stå. Underbart. Men det är väl inte så jag låter när jag går här hemma? (Jag är förmodligen 7 resor värre.)


Jag har vila från min träning i dag, men det blev ändå 25 min simning. Mest för att det var så skönt. Som Spa terapeut har man ju hört de där panflöjtarna några gånger. Ni vet den där avslappnande musiken som är obligatorisk på Span. (men den är faktiskt avslappnande!) Döm om min förvåning när de i dag spelade Band of Horses. Det var som om de visste om att jag skulle komma.
Jag var bara tvungen att simma helt enkelt.
Sedan var jag en sväng i aromarummet. Låg och chillade på en relaxstol i ett tyst, varmt  och väldoftande rum. Filosoferade och pillade mig i naveln.
Innan ångbastun rev jag sedan igång blodcirkulationen med en underbar kroppsskrubb med pimpsten i.
När jag sedan satt där i ångbastun med en droppandes lermask i fejset kunde jag inte låta bli att dra på smilbanden. Här sitter jag! Ingen gravidmage! Exakt så länge sedan var det sist. Nästan iaf. Jag har varit på Sturebadet en gång innan, efter förlossningen, men det är allt. Här som jag har tillbringat så många timmar både med tjockmage och innan graviditeten. Det var underbart att vara tillbaka!


Band Of Horses – The Funeral

Band Of Horses – No One's Gonna Love You




Eftermiddagen fortsatte i Jag ABs tecken. Mötet fortsatte nämligen mellan hyllorna på Willys. Perfekt. Nu har vi mat för hela nästa vecka efter planerad matsedel. Imponerade? Det är jag!

Redan söndag kväll. J börjar jobba i morgon. GUUUUHUUUHÄÄÄÄ! så känns det.
Men jag och busfröt kommer ju klara oss galant här hemma. Jag AB har nämligen avslutat mötet för denna gången.







Så här mysig var jag i eftermiddags när Jag AB hade möte på Willys. Vit tröja JC,
 Acne jeans, syrrans Doc. Martens, raggisar från Intersport, halsduk Acne.
     "Bomber och granater" Älskar min "bombe" jacka (ja på Kalmaritiska heter det så)
Den är lite kall nu, men jag skulle ju ändå köra bil. Mössa Woolrich.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar