torsdag 26 januari 2012

Det ljuva livet

Jag var i full gång med att plocka ur disk ur diskmaskinen när det hände.
Jo, den lille skitungen bara reste sig upp alldeles själv. Han tog tag i luckan och hävde sig upp. Sen stod han där på lite ostadiga ben och sken som en liten sol.
Jag blev så paff av händelsen att jag inte hann få fram kameran.
Eftersom Fred fortfarande ålar sig fram likt en smidig anakonda här hemma, trodde jag kryp stod som nästa grej på listan. Inte resa sig och stå.
Sedan tänkte jag att det nog bara var en tillfällighet, så jag var bara tvungen att testa igen.
Jag lät luckan vara nerfälld (oj oj tänker J nu, ovarsamma mamman...) och placerade Fred en bit bort på golvet. Jag hann knappt blinka förrän han var framme vid luckan igen. Så hävde han sig upp igen!
Nu gäller det alltså att hålla koll på den lilla mannen. Han blir mer och mer lik en apa för var dag.

Nu sitter apan i sin stol och läser Första mosboken, en pekbok för hungriga bebisar. Den är så intressant så att jag tom. kan dricka varmt kaffe och blogga. Det ljuva livet.

I kväll hoppas jag verkligen på att få komma iväg till gymmet i bra tid. Jag har tänkt att köra ett helkroppspass eftersom jag knappt fått till träningen alls denna vecka. Jag behöver köra igenom kroppen ordentligt. Längtar efter att svettas och höra pulsen dåna i öronen.
Sen ska jag däsa ner i soffan med min fina man och lite keso med frukt och frysta hallon. Det är Biggest Loser i kväll. Ser ni på det? Jag tycker egentligen inte att sådana program är så bra, men inspireras av denna coola mamman. Som alltså är en av deltagarnas personliga tränare. Hon har fött fem barn och är precis hur snygg som helst. POWER!

Nä, om denna kväll ska klaffa med att laga middag och hinna äta den innan träning, ge Fred gröt, pyamas, nattning, byta till träningskläder och gå till gymmet.....Då är det dags att slita sig nu.
Få sen nu, jag fick sitta alldeles stilla i precis 5 minuter :)


2 kommentarer:

  1. Det är spännande med de där diskmaskinerna:)). Snart kryper han i den också.. Tänk att han reste sig upp:)

    SvaraRadera
  2. ja, tänk att han bara reste sig sådär:) Lillplutt!

    SvaraRadera