torsdag 19 januari 2012

Hårdnackat

... Blev det i går.
Jag har ett rakat V i nacken. Det ni! Min enda plan hos frisören Fransisco, som är Robyns frisör (ja, jag måååste alltid nämna det, för han är grym och Robyn är cool. Det måste göra mig... OK till en groopie men ändå...)
Jo vart var jag nu...min enda plan var att fortsätta spara ut lite hår. Inte klippa så kort. Jag älskar kort men vill testa något nytt. Helst axellångt, redan i går. Sådan är ju jag. Alltid med allt. Precis som min farfar Paul var. Allt ska helst ske på en gång :)
Men så vet jag ju att hår inte växer så fort. Ändå var jag tvungen att fråga Frasse exakt hur mycket håret växer på en månad. Ungefär en centimeter. Men det visste vi ju.
-Men du kan ju inte gå runt så folk tänker "Hon sparar nog ut sitt hår, och ser ut som fan, utan vi måste ju göra något kul undertiden." sa han. Så bra är nämligen min frisör. Så nu är planen att få ner håret uppe på huvudet innan jag behöver spara vid öronen.
-Men så kommer det ju en tid när du inte kommer få klippa dig, om det nu ska växa. Fortsatte Fransisco med ett nöjt leende.
Den dagen den sorgen. Då kanske jag är sugen på kort igen.
Nu sitter vi och väntar. Det har vi gjort hela förmiddagen. Vi väntar på att gå till Öppna förskolan. Jag som ska "lyssna inåt" och ta det lugnt denna vecka, tänkte hoppa över vår morgonpromenad för att inte dagen ska kännas så "tight". Men vad hände? Jo jag blir rastlös av att bara sitta. Vi hade lugnt hunnit gå ut en promenad. Vi hade nog hunnit två varv runt sjön. Damn it.
Men jag klappar mig på axeln, jag tar det lugnt. I kväll ska jag testa mammas Yoga DVD som kom på posten. Jag tänkte yoga mig smidig som en katt. Har dock inte känt av skinkan de sista dagarna, så mitt lugnare tempo var helt rätt beslut.
Nä nu måste jag fortsätta jaga Fred. Han går fram som en bulldoser.
So long my friends!
Barn som leker med maten blir inte kräsna med maten sägs det...
...det vore ju förargligt om Fred blev kräsen. Han borde ändå brås på sina föräldrar...
Nu sparar jag ut överhåret.

Oj, sa jag själv när Fransisco visade mig nacken... Djärvt. Men det rakade växer ut på ett par veckor, då kommer inte skalpen synas som nu. (thank God!)
En dålig kombination: Fred älskar hallen, men hatar dammsugaren. Tips mottages gärna på hur man undviker son som golvmopp.
Gårdagens klassiker ändå! Varför sova till fågelkvitter när man kan få REM sömnen störd av en lastbil?
Ny frisyr, nytt linne, snart nya armar! Det tar sig :)

2 kommentarer:

  1. Shit vad snygg du är! Vältränad och med en sjukt snygg friss!

    SvaraRadera
  2. Tack! men du är ju ändå min snygghetsidol Linda :) (efter Robyn haha, elr är det du som är Robyn?)
    Hälsar klubben för inbördes beundran

    SvaraRadera