måndag 16 januari 2012

FeberFred

God förmiddag!
Denna måndag skulle bli en riktigt bra måndag. Det bestämde jag redan i går kväll när jag preppade kaffebryggaren. Bara att trycka på "on" när man är lagom trött och det ännu inte ljusnat ute.
Fred vaknade i morse kokhet. Febrig och ledsen. Vi tryckte på "on" men hann knappt dricka något kaffe.
På nätet avråds man från att ge de små febernedsättande. Men hallå! Hur?! ska jag få i Fred vätska och mat?
Alvedon is the shit! Nu har han ätit och druckit och snart är det dags för ännu en lur.
Själv känner jag av mjölkstockning light... Kroppen har inte förstått att Fred inte är så intresserad av bröst längre. Lite öm i kroppen och lite huvudvärk.
Måndagen kunde alltså ha börjat lite bättre. Men nu gör vi det bästa av denna dagen ändå. Det snöar ute. Kanske ska jag packa in min skatt i vagnen och ta en tur. Lite frisk luft hade varit gott!
Hoppas er vecka börjat bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar