lördag 14 januari 2012

Mina mål

Har jag skrivit vilka mål jag har med Lofsans Challenge? Jag blir osäker. Det är jag som satt mina egna mål och denna superduktiga PT som uppmanat till Challenge på sin blogg peppar alltså alla medlemmar som hakat på. För nuvarande är vi 265 st som skriver om vår träning i en sluten grupp på Fejjan. Klicka på "Lofsans Challenge" som är en länk om du oxå vill haka på!
Mina mål är relativt lätta skulle jag vilja påstå. Jag har mjuktränat ända sedan Fred kom. Jag har befunnit mig i en bekvämlighetszon rätt länge. Träningen har fortfarande varit livsnödvändig för mig, men har inte alls tagit så stor plats som den brukar. Den platsen fyller Fred till bredden :)
Men för ett par månader sedan kände jag själv att det var dags att ta sig ur den där bekvämlighetszonen. Att hoppa av räkmackan. Att rätta till det lilla lilla som återstår för att komma i det som hänger i min garderob.
Det har redan gått två veckor och jag har kommit halvvägs i centimetrar! För det handlar alltså om centimetrar. Några futtiga. Skillnaden från apsnygga tighta jeans och apsnygga fullkomligt "omöjliga att sitta i jeans"... Jag vet att jag kan se ut som innan jag blev gravid. Jag vet att jag kan bli lika stark om inte starkare igen. Jag älskar att tävla och jag älskar utmaningar, därför är detta precis vad jag behöver för att komma dit jag vill.
Förutom att känna sig "killersnygg" (med schyssta armar och magrutor haha!) så vill jag framför allt känna mig stark och orka. Det tar på krafterna att vara mamma. Min kropp måste orka. Att träna har alltid varit mitt sätt att hämta energi.
Älskade J har klagat en tid på att han känner sig trött, trots sovmorgon. Inte nu längre! Dessa två veckor har givit honom ny energi, nu är han pigg igen! Underbart! Små förändringar med kost och träning kan ge den stora skillnaden.
Nog svamlat. Här kommer dom, målen:

- 1 kg vikt check
- minska 4 cm i midjan 2 cm hittills!
- minska 4 cm vid höft 2 cm hittills!
- deffa till mig (mera synliga muskler ja tack!)
- öka styrka, uthållighet och kondition, (återkommer med exakt måltid för 5km. Milen på 50 min. Måste däremot provspringa båda sträckorna igen för att ev. korrigera tiderna.)
Flera tjejer i gruppen på Facebook har som mål att göra några chins..eehhh det skulle ju jag oxå vilja kunna! Det blir därför bli ett mål för ökad styrka.
-2 chins!
- minska sötsug check
- reglera kost check


Övriga mål:
-Tjejmilen på samma eller gärna ännu bättre tid än sommaren 2010 tid 50, 24min.
(Funderade faktiskt på att springa tjejmilen efter förlossningen men kände mig tyvärr inte tillräckligt stark i bäckenbotten då.)
-Springa Midnattsloppet.



Ny pyamas från moster Fia från italienska märket Chicco.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar