söndag 22 januari 2012

Födelsedagspojkar

Gårdagen kickstartades för mig med ett träningspass på gymmet. Jag har varit lite rasslig i halsen och vågade mig därför inte på den vanliga spinningklassen, utan körde själv med fria vikter. Det blev ett nytt pass för överkroppen. Kul, lagom jobbigt och gav framförallt känningar i armarna i dag! YES!

På kvällen gick vi bort till Freds kusiner för att fira Liamh 9 år samt Freds gudfar Christophe 33år.
Närmsta familj och vänner samlades för att fira!
Självklart kan man lita på att maten blir god när Buchet står vid spisen. I går kväll stod han dock inte enbart vid spisen, utan även ute på balkongen i snöyran. Middag blev grillat kött och kyckling, hemkörd aioli, sallad och klyftpotatis. Jättegott som alltid. Efterrätt var någon glass med någon chokladgrej med kexbitar i mmmmm!

I dag har jag inte satt foten utanför dörren. Ni vet sådana där dagar som man liksom förblir försatt i Söndagskoma.
Natten var inte riktig så återhämtande som jag hoppats på. Kroppen har inte riktigt varit i högform som ni vet denna vecka och ville inte alls vara med på noterna efter gårdagens middag. Jag hann knappt somna förrän det var dags att vakna och må störtilla. Inte kan jag skylla på att jag var lite småfull heller, för det var jag inte. 2 härliga stora portioner mat och sedan efterätt med 2 glas vin.
Jag frös så jag hackade tänderna och hade jätteont i magen. Sedan gick det över i att svettas floder... Till slut somnade jag om och vaknade frisk. Mycket konstigt, men väldigt skönt att det inte var magsjuka.
Därför har söndagen inte varit så fysiskt aktiv som jag hoppats. Men väldigt pysslig istället.
J passade på att träffa en vän ute på promenad med Fred medan jag städade lägenhetheten. Jag har rensant i garderoben och strukit tvätt. Lite halvtrista men ändå ganska mysiga söndagssysslor.
Nu väntas ungsstekt kyckling med äpple och citron med god sallad och matvete.
Sen blir det Wallander på TV. Hoppas att ni får en skön avslutning på helgen.
Med ett betydligt lugnare tempo denna vecka, är jag så laddad för nästa!


En riktig "hållkäftensmoothie"
gjorde jag i går. Sanslös! testa gärna:
2 äpplen, 1 ananas, 2 apelsiner, myntablad
Off to da gym...


Kvällens outfit blev linne och strumpebyxor från H&M, kjol Whyred.
Presentöppning... Liamh fick en lära sig spela gitarrbok och 2 plektrum av oss.
Att kocken tom. klättrade ut genom fönstret för att komma ut på balkongen då dörren
var trasig, kunde väl ingen begära. Men hur gott var det inte med "sommargrillat"?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar