fredag 20 januari 2012

Buona Forchetta

Det betyder God gaffel på italienska. Att både jag och J går under det namnet när vi är på besök hos syster i Italien är väl inte direkt någon nyhet. Men att även Fred skulle hamna i det facket 7 månader gammal? (jag är iaf beredd att placera honom där just nu på momangen!)
Jag kan nämligen inte förstå hur mycket mat den lille herren kan trycka på en dag?
Bestämd är han också om han är hungrig. Undrar just vem/vilka som står ansvariga för det. Vi kommer få ett litet helvete framöver haha!
Jag och syrran var ju konstant hungriga när vi var små.
Jag minns mammans kommentar - Ta en banan! Det är faktiskt inte förrän nu som jag kan "äta banan på beställning" som jag kallar det.
Js mamma körde - ta lite fil! Behöver jag säga att J aldrig äter fil? Nu är man själv mamma. Banan och fil är väl ingen dålig mat om man är hungrig innan middag? Vad kommer jag och J föreslå när Fred är hungrig?
Banan och fil?
Freds matscheema ser ut enligt följande:
mellan 6-7 vaknar Hemmagjord välling ca 190ml
           8-9 frulle 1/2 rån med leverpastej, mannagrynsgröt med kanel, fruktpuré eller 1/2 banan, vatten
          10-11 mellis en tallrik gröt igen med frukt och vatten
          12-13 lunch oftast hemmagjord mat  ca 1-1/2 dl, frukt, vatten
          15-16 mellis ex. en banan, vatten
          16-17 tiden middag oftast hemlagad och frukt
          18 tiden gröt igen med frukt
          18.30 tiden ev. ca 100ml välling om han orkar, har han ätit mkt middag vill han inte ha välling.
En riktig Buona Forchetta :)

Nu har jag satt mig i soffan, klockan är 19.30. Middagen står i ugnen, mannen kom just genom dörren och helgen kan äntligen börja.
Det känns extra svårt och utmanande att få till träningen dessa dagar. Mannen jobbar sent och jag försöker hålla ställningarna i hushållet. En powerwalk i morse och plankan är dagens åstadkommande. Hade tänkt att pysa till gymmet i kväll då J "fick" min gymkväll i går, då han missat sin pga. jobb. Känns dock som den lugna träningsveckan får ta mest plats även i kväll. Får köra både lördag och söndag istället.
Har ni tränat nåt i veckan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar