tisdag 31 januari 2012

Inte så pjåskigt

Det är inte så pjåskigt ( ett riktigt bra uttryck som min farmor använder sig av då och då) att vara mammaledig när solen skiner från en klarblå himmel för tredje dagen i rad.
Jag vaknade pigg och springsugen. Därför gungade vi lite först och joggade sedan runt Hammarby Sjön.
Vet ni den där känslan man kan få av härligt väder? Ni vet den där sprittande känslan. Den hade jag i dag. Ända ut i lilltårna. Jag måste ha sett bra fånig ut där jag joggade med det fetaste smajlet på länge.
Jag kom då att tänka på livet.
Det här är verkligen livet, tänkte jag. Här är jag liksom, mamman. Fred ligger där i vagnen. Det är vi nu.
Jag och J har en liten familj.
I bland känner jag att dagarna bara går. Inrutade med vardagliga ting. Samma saker vecka ut och vecka in. Ni vet, tvätt, städ, handla mat, bädda, byta blöjor. Jag kan nog fortsätta i en evighet...
Men så kommer de där speciella dagarna ibland förbi. När man som mest behöver dem är dom här. Som i dag. Livet liksom ramlar över mig. Jag älskar sådana dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar