onsdag 1 februari 2012

Tvillingdate

Nu sitter jag äntligen i soffan. Vissa dagar blir det liksom inte så mycket tid över att bara sitta.
I dag har det varit full rulle sedan i morse. Vi promenerade in till Birkastan för att hälsa på min kollega Diana och hennes tvillingflickor Saga och Liv som har hunnit fylla ett år.
Vi fikade på goda semlor och lekte med barnen. Jättemysigt.
När vi gav oss hemåt snöade det rejält och blåste, men jag trotsade ändå vintern och gick hela vägen hem. Det var ju egentligen inte planen, jag hade tänkt att ta bussen, men det var så skönt.
Efter så här många månaders vagnpromenader känner jag mig som en Terminator. Jag kan gå precis hur långt som helt utan att tycka att det är jobbigt, bara skönt.

När vi kom hem bakade jag Rosenbröd till Fred. Han är inte så förtjust i den "formfranska" som jag bjuder på, så jag ville testa något annat. Nybakat med en klick smör fick han sedan testa. Det blev helt klart godkänt:)
När J kom hem från jobbet pep jag iväg till gymmet.  Med förmiddagsmellis bestående av en semla de luxe och väldigt sen lunch hade jag ju inte riktigt de bästa förutsättningarna styrkemässigt. Det kändes direkt.
Tänk ändå vad jag är blodsockerkänslig. Det blir bara värre och värre, påpekade J i dag.
Det är alltså inte bara Fred som behöver ett " matscheema" utan även jag. Men ni som känner mig vet ju att jag redan har ett "matscheema". Följer jag inte det så går det lite åt pipsvängen...

Nu ska jag bädda ner mig i sängen. Helt slut. Nya tag i morgon!
God natt!
Dagens detalj: Js mössa från Filippa K. Den ska jag gömma så att jag kan ha den i morgon
med...
Fred kollar på Dr Snuggles. Spännande!
Buuuuuus!
Nybakat rosenbröd.
Finaste syster i nya frillan. Sååå fint!
Som en liten silkeshjälm!
Diana och Liv mumsar på semla.
Liv, Saga och Hasse.
Fred fick nöja sig med havregrynsgröt och ett litet smakprov av min grädde.
Nästan hemma efter en lååång promenad. Globen syns i horisonten.
I dag var det -7 grader.

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig dag ni haft!! Vill också äta semla! Nästa vecka innan flytten, flyttsemla:)?? kramar

    SvaraRadera
  2. Ja, det var jättemysigt att träffa tjejerna. Sist jag såg dem var de bara någon månad och Liv somnade då i mitt knä på jobbet, på min gravidmage :)
    Tar gärna en flyttsemla!

    SvaraRadera