onsdag 15 februari 2012

Bring it on

Hej på er!
Fred är fortfarande jätteförkyld, vilket resulterar i att han vaknar minst en gång i timmen varje natt, sedan i fredags. Sweet liksom.
Jag är inte ett vrak, men näst intill. Tur att hela familjen finns här och backar upp mig när J är på jobbet.
Jag gissar även att han har fler tänder på gång på övervåningen samtidigt som han kommit in i den omtalade "8 månadersångesten" eller nåt. Allt på samma gång. Bring it on.
Men skam den som ger sig för det. Jag och syrran har redan dammat av ett pass på gymmet. Vi maxade på crosstrainermaskinerna i dag. 40 minuter och sen så mycket plankstående som vi orkade med.
Vi var faktiskt förvånade när vi kom hem, att en så till synes ofarlig maskin redan satt sina spår. Vi var nästan lite svajjiga i stegen på vägen hem.
Nu står ett LCHF-bröd i ugnen. Bakat på massor av frön och hackad mandel. Inte något mjöl så långt ögat kan nå. En 50 gr brödskiva innehåller mindre än 3 gr kolhydrater sägs det.
Är det gott kommer jag att smäcka upp receptet här på bloggen för er som vill.
Nu ska jag passa på att sova en blund då morfar drar vagnen i snömodden för tillfället.

Liamh och Fred.

Alla hjärtans dag middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar