söndag 12 februari 2012

Energisnålt

Trots att jag fick sovmorgon i morse kändes energinivån i kroppen riktigt snål när jag klev upp.
Fred var så gnällig och förkyld i går att jag måste ha sugit åt mig hans oro fullständigt. Jag tror att vi mammor har ett extra känslosinne när det gäller våra barn. I morse visade det sig att lillkillen även har feber. Då fick vi i alla fall en förklaring till hans plötsliga humörsvängning.

Jag peppade upp mig, laddade med rejäl grötfrukost och labbade iväg till gymmet. Mannen ropade efter mig innan jag han smälla igen dörren. -"Kör ordentligt nu, lämna inte förrän du skakar i kroppen".
Med de orden i huvudet bestämde jag mig därför för att öka vikterna. Skulle jag inte orka samma antal repetitioner skulle jag bara minska antalet från 10 till 7.
Väl där körde jag samma antal reps, men tyngre. Höll lite snabbare tempo mellan "setten" och sparade inte någonstans.
På vägen hem kändes vattenflaskan riktigt tung. Det blev bekvämare att hälla ut vattnet som var kvar i snön.
Det ser jag som ett riktigt bra betyg på dagens träning.
Liten sjukling.
Nöjd och pigg mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar