söndag 12 februari 2012

Inget Sting


En kväll med Sting, det var tanken. Han spelar i kväll. 
Mormor och morfar sitter i soffan, moster Fia har landat och är på intåg. Värsta barnvaktsstyrkan alltså.
O så sitter jag här. Sminkad i mjukiskläder. 
Fred har feber och är jätte förkyld. Han vaknar hela tiden och är ledsen och mammig. Jag tänkte in i det sista att jag skulle stålsätta mig och åka in i alla fall. Känner mig som värsta mesmorsan nu som inte kan släppa greppet.
O ena sidan vill jag slappna av med J och njuta av att vara barnfri, o andra sidan har jag svårt att tro att jag kan slappna av. Jag kommer bara tänka på en febrig täppt liten kille som kämpar för att suga på sin lilla tumme men inte får luft från lilla näsan. Jag vill klappa, spraya nässpray, bädda om och klappa lite till, precis som bara en mamma kan.
Det får bli så.
Ett glas vin med syster och päronen här hemma,  i mjukiskläder är heller inte så tokigt.



1 kommentar: