torsdag 2 februari 2012

Inte så pjåskigt del 2

Inte så pjåskigt när sonen sover till 7.30 tiden, mannen kommer hem vid 15.20 tiden och jag springer 5 km på 23.55 tiden!

Där emellan har jag dammsugit, våttorkat golv, gjort hemmagjord risifrutti till Fred och gått en långpromenad med Anna och Bonnie.

Alltså ett av mina mål med Lofsans challenge var ju att springa 5km under 25 minuter. Jag har ju inte sprungit så mycket sen Fred kom, så jag tyckte det var ett bra mål.
Jag har sprungit ca 5km 1 g/vecka sedan 2 månader tillbaka, vilket är lite om man är mig.
Nu känns bålstyrkan mycket bättre och jag känner mig stark nog att springa som vanligt igen. Problemet har egentligen mest legat i nada motivation att springa. Det är ju liksom jobbigt att springa när man inte har gjort det på länge. Ni vet när det bränner i lungorna...
Men med så pass mycket pepp från alla glada medlemmar i Lofsans facebookgrupp så gav jag mig fanken på att testa på tid i dag på löpbandet.
Tiden stannade på 23.55 min. INTE SÅ PJÅSKIGT ALLTSÅ.

Bilden nedan visar en icke så pjåskig lösning på hur man dammsuger med en kille som är livrädd för dammsugaren. Kom igen Fred!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar