torsdag 16 februari 2012

En snorig timme på söder

En snorig timme på söder var allt som hanns med. Sen hade Fred fått nog. Men med all rätt. En liten skit som han ska inte behöva sitta i vagnen nysandes och hostandes när hans mamma springer i affärer.
Natten var en pärs med nässpray, snorsug och näsdukar, uppbullat huvudläge och inte många timmars sömn. Vi är inne på en vecka av den sorten nu. Det börjar göra sig till känna i min kropp. I morse var det som om knäskålarna nästan gav lite vika när jag stapplade mig upp kring 6.
Men med lite kaffe i blodet så rullar dagen på rätt bra. Men jag är trött.
I morgon ska jag och lillasyster till Sturebadet för välbehövlig träning och relax. Jag längtar!

Vi har snarrat loss en hel del på mina "Levande föda bollar". Här kommer receptet för er som är sötsugna:

Blötlägg ex. torkade aprikoser, katrinplommon och cashewnötter i vatten i ett par timmar.
Mixa ihop detta och blanda med: 2 dl havregryn, 2 msk jordnötssmör, 2 msk carobpulver (finns i hälsokosten), 2 msk kakao, 2 msk cocosfett.
Rulla bollarna i cocosflingor.

En kopp kaffe och en "levande föda boll"
Dagens upptäckt: Fred älskar clementin. 
Dagens mama: Kappa Stylein, halsduk Bruuns Bazaar, mössa Zoul.
Gårdagens "sidesalad" serverades med oxfilé med pesto och soltorkade tomater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar