tisdag 7 februari 2012

Som en smäck

Morgon började perfekt. Fred vaknade 6.20 för vällingmys. Vi gick upp vid 7 tiden och jag kunde äta min frukost i lugn och ro utan en panikhungrig bebis. Ja, för vaknar Fred vid 5 tiden och vill ha välling, så är det dags för frukostgröt så fort vi stiger upp. I morse satt jag med rykande hett kaffe, DN och morgonnyheterna på TV. Dessa mornar växer inte på träd om man säger så.
När Fred sedan skulle ha sin frukost passade vi samtidigt på att skypa med lillasyrran. Vad hade vi gjort utan Skype? Ofta finns det ingen hejd på oss när vi kör igång. Allt ska analyseras högt och lågt. Jag älskar det. Samtidigt får jag se min fina syster och ibland får jag även en skymt av hennes andra hälft Federico.
Italien ligger långt borta, men känns vid sådana här tillfällen ganska nära.
På söndag behöver vi inte Skype längre, då kommer syrran hit! SOM VI LÄNGTAR!

Andra roliga händelser i dag har varit att rädda utelåsta vänner i nöd, testa ett nytt recept på laxburgare och en smarrig semlefika hos Sofia som är mammaledig med Cornelia.
Denna dagen satt verkligen som en smäck, gjorde din?



Fred och Bonnie dejtar i snön.
Sofia, Cornelia och Pernilla.
Fred och Minea busar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar