tisdag 1 november 2011

Hisstricket

Nu är jag sååå trött i benen. Fred vill bara sova i vagnen ute, när hans mamma drar runt på den. Detta betyder alltså att jag är ute och går mycket. Det är ju väldigt trevligt egentligen, men i lagom doser.
Jag har varit på Panduro i dag och köpt grejjer till namnfesten och är så himla pysselsugen nu!
Snälla Fred sov på balkongen så mamma kan pyssla, sa jag.
Det tror du ja morsan, gastade han tillbaka.
Jag kapitulerade efter en hel del kämpande och mumlade barnförbjudna ord för mig själv hela vägen ut i hallen. Tog på mig ytterkläder till komp av Freds vackra toner längst ner från strupen.
Ut i trapphuset. Kling klong säger hissen. Ding ding ding dong,  Jack pot säger jag! Fred sover.
Vad tror ni jag gör då? Jo, jag vänder vagnen, rullar in den i lägenheten och ut på balkongen.
Ha ha! Vem lurar vem va??
Pysseldax!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar