tisdag 15 november 2011

Overload

Hej på er!

Nu hör jag hur köksklockan tickar. Precis så tyst är det här hemma just nu. Tick tack tick tack...
Skönt och tomt på samma gång.
Dagen har gått i långkalsongernas tecken. Ni vet en sån där dag när kaffet puttrar titt som tätt och promenaderna aldrig blir längre än ner på bryggan.
Kroppen känns som om det varit på festival. Trött och sleten fast sjukt nöjd och lycklig på en och samma gång.
Fullspäckat schema med familj, vänner, mat, vin och annat trevligt i dagarna 5.
Namnfesten var liksom en fest mitt i mellan alla andra fester vi lyckats beta av dessa dagar.
Ett långbord som sträckte sig från en vägg till en annan var fullständigt nödvändig när middagsgästerna överskred 20 i antal. (vi behöver alltså inte oroa oss inför nyårsmiddagen haha, vi får plats!)

Att Fred sov i rummet intill hade nog igen vågat tro. Snapsvisor och andra både franska och italienska sånger avlöste varandra. Glas gick i kras och barn gapade, men inte högre än de vuxna... Ljudnivån nåddes med buller och bång. Ett riktigt bra betyg på en bra fest? Ja det tror jag!
Maten som bjöds var lagad med så mycket kärlek att vi fullkomligt baxnade av allt gott. J lagade fantastisk Biff a la Lindström och Cristophe bjöd på Biffgryta med tryffelpuré och kantareller. OJ OJ OJ!
Tack min man och tack Gudfar!

Jag har tagit massor av bilder som jag återkommer med snart, då får ni som inte delade partyt med oss en "sneakpeak".

puss på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar