onsdag 30 november 2011

Dagens morsa

Själv är inte bästa dräng...MEN med tanke på gårdagens inlägg om mode, så gör jag nu ett tappert försök på egen hand. Försök inte lägga så mycket vikt vid mina konstiga miner. Jag kan bara inte se sådär spontan ut. Jag har försökt.

I dag känner jag mig utvilad. Jag vaknade faktiskt inte förrän efter 5 i morse. Av tystnaden. Sedan La Famiglia var här har vi inte hållit våra nattningsrutiner för Fred som innan. För att skona våra gäster från barnaskrik lyfte jag upp den lille när han pep. Ja, så fick han lite käk och somnade om. Enklast.
Men sen när vi väl kom in i vardagen igen, ja då har den lille gått in i ytterligare en "utvecklingsfas". Han är en riktig liten klängapa som far överallt. Han gnäller och är otålig oftare än vanligt, men skrattar för det mesta. Glada lilla skit.
Jag och J resonerade att det inte var rätt tajming att köra 5 minutersmetoden (som vi gjort 2 gånger innan, och har funkat suuuuper), då han verkar ha mardrömmar.
Han vaknar och skriker så det skär i märg och ben i bland. Så, jag har tagit upp och vyssat och ammat på nätterna. Men det funkar inte för oss i längden ju.
1)Fred är inte hungrig, utan mammig.
2) Fred har börjat med mat och äter på dagen och SKA sova på natten.
3) jag och J vill sova och vi vill ha en glad Fred som sovit gott hela natten.

Så, det var inte mycket mer att göra än att köra igen.
Första natten skrek han ganska mycket i 2 omgångar. Jag och J var lite tröttare än vanligt i går.
I natt var andra natten. Fred sov. Jag och J sov. Jag är utvilad!!!
När jag vaknade vid 5 snåret i morse tassade jag på toa. Jag kunde bara inte låta bli att glänta lite på gossens dörr. Döm om min förvåning när jag ser att han är vaken och övar på att krypa i sängen.
Alltså ÄLSKA!
I dag blir det eventuellt lussebak med Anna och Bonnie. Ses senare!
Hoppas ni får en bra dag i dag!
tröja Minimarket, glajjor Smarteyes
jeans Acne modell Needle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar