fredag 18 november 2011

Lennqvist-rassel

I går kväll gjorde Fia italiensk grönsakssoppa med körv. Precis hur gott som helst.
Att möta sin jämlike när det gäller "rassel" blir både avslappnande och lite häpet på en och samma gång. Lennqvistgenerna gillar rassel.  Jag tror att det är så enkelt.
Ett exempel: Fia lagar mat: swish swoff ritch ratch....klart!
Ett exempel till: Fia diskar: stänk, skvätt, ploffs, tjoffs... rent!
Allt går undan. Precis som när jag gör något. Gärna fort, gärna i går.
Jag minns ju pappas ständiga kommentar till Fia när vi var små. - Rörelseschemat Fia, rörelseschemat....
Ploooofsss, så hällde Fia upp mjölk i ett glas och sedan runt om hela glaset oxå. Hon liksom vände mjölkpaketet upp och ned varje gång.
I går hällde hon förvisso inte ut någon mjölk, nej nej, hon skötte sig exemplariskt. Hon liksom tar hand om mig och J när hon är här.
Det borde ju vara tvärt om! Jag minns att jag hann tänka glass i går. Då stor den redan på diskbänken.
Alltså ni hör ju själva vilken grej! Jag säger då det..rassel rassel...Oftast häpnas jag över våra olikheter. Nu, över våra likheter. Tack världens bästa syster!
( i denna stund har hon dukat och lagat "osso buco".Behöver jag säga att hon hann slänga in en tvätt oxå?)
lunch på String
kvällssnask

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar