tisdag 22 november 2011

Tisdagsmiddag

Hej!
I dag har dagen rullat på i ett. Kan egentligen inte bjuda på så många spännande händelser, mest vardagliga. I dag har jag haft en sån där "nyttig" dag ni vet.
Jag vaknade på alldeles ypperligt bra humör. Minidammsugaren fick göra entré innan frukost med en kopp kaffe i handen.
Jag kan inte riktigt redogöra varför det blev så. Förmodligen var det skitigt på golvet.
Sedan fortsatte dagen i samma linje. Jag var en sväng hos min svägerska och lämnade av lånade grytor, postade brev, lämnade tillbaka film... *gäsp* Läser ni fortfarande?
Gick runt Sickla sjön, en sväng in på gymet. Hade bokstavligt talat halva Sicklaskogen med mig in där. Jag fick mocka bort rejäla lövkockor från vagnen och riktigt skämdes när jag kletade ner golven. (det är ett barnvänligt gym, där man får ta med vagnen in). Tack och lov hade jag med hjulskydden som fick åka på.
Sedan rullade jag runt mellan maskinerna och körde ett snabbpass medans Fred kollade på.
Fred blir numera serverad frukost, lunch och kvällsmat, så jag hann knappt hem förrän min och hans mat skulle preppas.
Just nu ligger banan på topplistan.
När både jag och Fred äntligen var hela och rena, var det dags att ta sig iväg till Anna & Bonnie för ytterligare en rond lussebak. Redan på vägen dit kände jag hur energin började dala.
Efter en kortare överläggning kom vi fram till att vi kan baka vilken dag som helst framöver, men inte i dag.
I stället satt vi helt stilla en stund med var sin kopp kaffe. Underbart.
Eftermiddagen rullade senare vidare med hemmagjorda körvar och god sallad hemma hos oss. Både Anna & Marcus och Sofia och Daniel gjorde oss sällskap. Härligt att bryta vardagens kvällar framför TVn med middag istället.

Lägg till bildtext

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar