torsdag 24 november 2011

Torsdag

Efter gymmet gick vi till öppna förskolan för fösta gången. Vi lyckades tajma sångstunden precis. Fred och Bonnie verkade uppskatta dagens utflykt. Dit kommer vi helt säkert att gå igen!

Jag jag har precis satt mig i soffan efter middag för en. J är nämligen ute med kompisar för middag och öl i kväll, så jag är själv.
De senaste dagarna har gått ruskigt fort och har varit fyllda med massor av trevliga händelser. Jag älskar verkligen att fylla dagarna med aktiviteter.  Ni som känner mig vet att jag har svårt att sitta still. Det har faktiskt blivit bättre de senaste åren måste jag tillägga, men jag har fortfarande lite myror i brallan stundtals.
Så, det jag skulle komma till var just hur skönt jag sitter i soffan. Jag har landat här nu med mjukisbrallorna på. Jag hoppas innerligt att Fred sover gott nu så att hans mamma kan få "bara vara" lite.

Lika mycket som jag fullständigt älskar att vara mamma, kan jag förundras över hur annorlunda mitt liv är i dag. Alla som babblat om "egentid" har på något sätt fått lite upprättelse i mina ögon nu. När jag var gravid och dessa "egentidsförespråkare" babblade som bäst om "egentid hit och egentid dit" ville jag bara kräkas. "egentid my as" kände jag nästan. jag hade haft så mycket tid då, så det enda jag ville var ju att träffa Fred. Med magen i vädret kunde jag enkelt utnyttja min "egentid". Jag använde magen till bord när jag lackade naglarna, när jag åt glass, eller drack alkoholfri öl. Allt stod så stadigt på magen. För det var ju sånt jag hade tid till.
I dag hinner jag fortfarande med dessa saker, men inte lika ofta. Jag byter inte nagellack flera gånger i veckan kanske, men det var väl ändå på tiden att börja lägga minuterna på viktigare saker?
Ja ja, nu sitter jag i alla fall här med massor??? av egentid och njuter.
(Vi får väl se hur länge han sover den lille... )
O så bloggar jag? Näee, skärpning känner jag direkt. Dags att leta fram lite choklad.

Over and out
kvällens middag för mig själv blev laxwallenbergare, sallad. Olivolja och pressad citron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar