måndag 7 november 2011

Måndag

Hej på er!
I dag är jag något bättre. Så pass bra att jag hasat runt längs bryggan iklädd mjukisbyxor och en stor kapuschong. Fred sov gott i vagnen medan jag satt stilla på en bänk och andades frisk luft. Så gott med luft efter en hel helg instängd.
Tyvärr har vi inte checkat av så mycket som jag önskat i dag, men jag är ändå ganska nöjd.
Jag har nämligen bakat supergoda frukostfrallor. Trots att min lilla prins skrek från köksgolvet att han ville upp (konstant från att jag doppade händerna i smeten) behöll jag sans och tålamod när jag som bäst satt fastkletat i en dubbel sats kladdig deg som inte ville släppa från mina fingrar.
Knåda knåda, såja lilla gubben mumlade jag och försökte frenetiskt att få loss all deg från fingrarna. Estetiken är därför något utöver det vanliga på dessa bullar. Men ack så goda!

Förberedelserna inför ankomsten av vår kära La famiglia har nu även startat i Kalmar. Lakan och handdukar står staplade som om vi skulle ta emot illegala invandrare, sa pappa i dag. Ha ha!
På torsdag kommer dom, 7 stycken, och ja, jag räknade även in dig syrran :)

Så här glad var Fred i köket i dag...ett tag iaf.
vi handlade choklad till nästa sats maränger. Sådan mor...sådan son..
frukostfrallorna!
nu har vi förberett för våra illegala...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar