torsdag 10 november 2011

I väntan...

Nu har de landat, La Famiglia.
 Jag sitter lugnt i soffan. Maten väntar på en skjuts in i ugnen och bordet är dukat för tio. TIO! eeee
Det är alldeles tyst, bara köksklockan tickar. Fred sover. Pappa och J är på Arlanda med sin taxiverksamhet, som dom driver titt som tätt. Lugnet före stormen?

Jag fick nästan lite storköksvibbar när jag rörde ihop smeten x 4 satser nyss, i en storköksliknande gryta. Det var bara hårnätet som fattades.
Fläskpannkaka med rårörda lingon står på menyn. Fy farao vad gott och vad bonnigt svenskt det känns.
Helt perfekt. Men såklart serverar vi även italienskt lantbröd med olivolja och salt. (för säkerhetsskull).
I kväll är vi minst antal vid bordet och vi får knappt plats.
Fortsättning följer...


min egna hjälpreda i köket

ser ni vad det blir? observera "skålen" jag blandar i, det är en jättegryta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar