onsdag 16 november 2011

Jag är en sucker på vanlig vardag

En vanlig onsdag. En vanlig dag med vanliga händelser. En vanlig vardag. Så vanlig men så härlig.
Vi har inte gjort så mycket alls i dag, precis som vanligt.
Ändå fylls dagen till bredden. Jag älskar vardagens små guldkorn.
Om Fred är min guldklimp, så är allt runt om honom korn som yr. Små små guldkorn som kantar vår väg. (så löjligt det lät nu när jag läste igen, men va faen liksom, man kan bli poetisk för mindre!)
Fred har börjat med smakisar nu. Det är absolut ett guldkorn. Det kan han nog själv intyga om ni bara frågar. Hans lilla lilla gap blir precis hur stort som helst när han får syn på sin mat. Potatis och morotspuré, bananmos och äppelmos och gröt har stått på menyn hittills.

äppelmos från mamma & pappas fruktträd

Jag gjorde äppelmos i går till den lille. Tror ni att han tyckte det var gott? Ha ha, näe, han riktigt rynkade på näsan och spottade ut igen. Det riktigt syntes hur det kryllade sig i munnen. Syrligt liksom.
Fred har fått sin 5 mån vaccinering i dag. En otäck spruta i var ben. Stackars liten. Det gick ändå bra. Min son är så tuff. *stolt*

Nä, hörrni, jag är sjukt opepp på o blogga nu. Trött efter ett hårt pass i gymet.
Nu ska jag sova.
God natt på er!
tacka vet jag gröt!



Asså,  kolla Bonnies "undercut".  Hur cool är hon inte?
På vår sköna kvällspromenad uppmärksammade Anna mig på "kulissen" bakom oss, för visst ser det ut så!?
oj vilken jobbig blixt mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar