lördag 5 november 2011

God morgon

God morgon på er.
Jag är sjuk. Vaknade just. Vad som är ännu sjukare är väl att jag bloggar. Jag borde fortfarande ligga i sängen och "åma" mig.
Men detta är kanske är ett tecken på att jag börjar bli bättre?
Det började nämligen i går. Ont i kroppen, musklerna, huden, magen och huvudet. Känns som det är någon flunsa som grabbat tag om mig. Skit.
Jag om skulle baka maränger i dag. Jag skulle göra revansch. De jag redan bakat var riktigt goda men ganska platta... (ja ja ni hade redan lagt märket till det va?) I dag skulle jag baka marängernas maräng och J skulle förbereda käk inför festen.
J har tagit hand om Fred hela dan och jag har sovit, sovit och drömt. Sådana där sjuka feberdrömmar (fastän jag inte har någon feber).
Först drömde jag att mamma skulle lotta ut mamma och pappas hus mellan mig, syrran och våra kusiner. Vår moster skulle i gengäld lotta ut deras radhus. Jag var ursinnig och skrek rakt ut innan jag vaknade.
När jag väl somnade om drömde jag att jag skulle träffa en tjejkompis som jobbar med kläder och alltid är så där moderiktig o cool. Hon var sjuk och hade helt sonika lindat in sig i sitt duntäcke och tagit på sig en dunjacka över det. För att enkelt ta sig hit till mig utan att behöva ta på sig riktiga kläder. Det såg så nonchalant coolt ut med värsta dunklänningen att jag riktigt förundrades minns jag. Sen började det snöa.

Ska jag gå och lägga mig igen tycker ni?

1 kommentar: