tisdag 8 november 2011

Speed blogging

God afton på er!
I dag är jag så gott som frisk. Dagen har därför gått lite lätt på högvarv. Man skulle nästan kunna tro att jag är lite uppspelt inför Freds fest och italienarnas ankomst...?
Jag har tagit igen helgens febermaskande med att maxa denna dag ordentligt. Jag vet inte vad all energi kom ifrån, men jag har fått massor gjort i kväll.
Jag har bla. gjort en dubbel sats maränger till. Rostat min hemmagjorda müsli, städat, tvättat och lagat mat till mina favoritkillar. J, pappa och Fred. Ja, ni läste rätt! Nu är pappa i stan( thank God!) och kan hjälpa till med allt fix, och ja! Fred äter mat! Vi började med smakportioner i helgen, vilket visade sig vara en riktig hit. På kvällens meny stod potatis och morotspure'.

Vi har även kommit fram till att vi blir över 40 gäster+ en drös ungar på namnfesten. När vi väl började tänka utrymme, så fick vi bryta ner allt på kvm. Det var väl först då jag kände svettiga värmevallningar komma farandes.
83kvm / 40-(xkvm) ( möbler)= ca: 1 kvm/ person.
Hängde ni med? Kontentan är iaf att det blir sjukt tight med plats. Känns nästan som en favorit i repris. Jag och J lyckades ju ha inflyttningsfest i vår förra lägenhet i Js syrras lägenhet. Ja, vi blev helt enkelt för många och fick inte plats i vår. Detta känns lite liknande. Men vad kul det ska bli!
I morgon ska vi storhandla, dags att bädda ner sig.
God natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar