torsdag 1 december 2011

Redan torsdag

Tänk vad dagarna bara rullar förbi *skrock skrock*. Jag känner mig som en riktigt gammal tant i mitt resonemang just nu. Men var tar tiden vägen??
Det var ju ett bra tag sedan man tyckte tiden gick sakta. Kommer ni ihåg när man var liten och tyckte att sommarlovet var sjuuuukt långt? Vad hände egentligen med den känslan? Ge tillbaka tack!
Och nej, jag ska inte skriva ett helt blogginlägg (till) om hur fort tiden går.

Så, vad har vi gjort i dag? Vi gick en skön och fullkomligt stormande promenad runt Hammarby Sjö i dag. Fötterna liksom blåste i sidled i vissa steg. "Jingligt" värre. Sedan gled vi som vanligt in på gymmet för en snabbvisit.
Jag har träningsvärk i hela bröstkorgen och alla "intercostalismuskler" (mellan revbenen) just nu. Underbart!!! Holy crap vad min nya övning tog :)
Jag tänkte nämligen att jag skulle köra lite mer hardcore nu. Jag är liksom extra laddad nu. Därför plockade jag fram lite gamla övningar från den goda tiden med PT på Sturebadet.
Övningarna har fått ligga och gro någonstans långt in i hjärnbarken tills nu, när jag var redo igen.

Senare i eftermiddag hade vi Cornelia och Sofia på besök. Vi drack kaffe och hade intressanta diskussioner om vällingens " vara eller icke vara".  Jag tror att jag och J ska ta oss en extra funderare på om Fred ska få välling.

Lyssna gärna på detta:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=233&artikel=4806746

I kväll är J på någon reklamgalatjosan och jag och Fred är själva. Jag ska därför krypa upp i soffan med lite "Röda Mulen" te och choklad. Tyvärr är det bara skit på TVn i kväll. Kan bli en kombo av zappande och Barnaboken av Anna Wahlgren. Jag älskar den!
Puss och god natt på er!

hemmamys med tights i plysch från Gina Ticot och T shirt från okänt märke. Tror det är " at least"
Fred och Sofia myser
body från Lindex, dregelscarves från Kapp Ahl

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar