fredag 2 december 2011

Thank God it´s Friday

Äntligen Fredag! Kära vecka tack för dessa dagar, men nu är det äntligen helg. Äntligen familjemys.
I dag har vi varit med Sofia och Cornelia på promenad samt en sväng i Sickla köpkvarter. Vi hamnade på Willys precis samtidigt som alla andra fredagsmystörstiga stockholmare.
Det verkade dock inte störa Fred det minsta. Snarare tvärt om. Han blev enormt underhållen av alla människor han kunde titta på, så är Fred nöjd, så är jag nöjd.
Min kära man brukar ju vara chef när det gäller just mat och inhandlandet av maten. Men så i dag vaknade jag på ett extra ordinärt bra och inställsamt humör tror jag.
Jo, för jag hade nämligen dragit fram dammsugaren och våttorkat alla golv innan klockan hade hunnit slå 12. Ändå hade jag massor av energi kvar.
Eftersom J jobbar mycket och ofta sent så kände jag för att överraska med middag i kväll.
Jag har köpt Black Angus hängmörat, majskolvar och sallad. Jag har gjort guacamole och allt kommer självklart att serveras med gott rött vin till.
Men, så klart får J steka dyrgriparna. Vågar mig inte på att eventuellt förkolna dem av bara farten.
Nu hör jag nyckeln i låset.
Välkommen fredagskväll!

När man äter gröt med katrinplommonpuré till frukost kan man passa på att lägga lite i ögonbrynet, om man vill intensifiera blicken alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar