lördag 17 december 2011

Julejäääs

Jag jäser. Bokstavligt talat. Vi firar julafton i dag och det snöar. Julematen har kokats och stekts och griljerats under hela dagen för att sedan inmundigas. Självklart åt vi alla för mycket och blev satta i akut matkoma. Alla grabbar har redan däckat. Jag och mamma håller fortfarande ställningarna.
Vi myser för fullt, hoppas att maten snart har förbränts, för att lämna plats åt mammas hemmagjorda saffranspannkaka. Jag hoppas även på att komma i mina nya jeans som låg i ett av paketen. "Det är redea ålbrallor" som jag och syrran skulle sagt när vi var små. Så det finns alltså orsak till min oro.


Jag har ju bloggat lite om att jag kanske är liiite trött, men bara liiiite. I dag spritsade jag senap på min sill. Skinkan låg förvisso under sillabiten, men ändå liksom...gäääsp.

1 kommentar: