fredag 9 december 2011

Städa städa varje fredag o så varje jul...

God kväll på er!
Jag somnade just. Det var ju egentligen Fred som skulle sova. Tröttheten kom plötsligt över mig. Jag älskar ju att hålla tempot uppe som mammaledig. (Ni som läser bloggen har ju koll på läget) Så, i dag var det fredagsstäd. Fred sov på balkongen och jag röjde loss i alla dammiga vrår. Underbart skönt med rent hus. Nu när Fred ålar runt på golvet känns det extra viktigt att hålla hemmet någorlunda i skick. Årstiden är ju inte direkt den bästa. Känns som vi har grus i hela lägenheten stundtals.
Men, så finns det ju nästan inget bättre än att sjunka ner i soffan med ett glas vin och en god man på fredagskvällen. Hela helgen har vi framför oss, god mat och mysiga aktiviteter som inte innefattar städ :).
Julgran och mys med kusinerna står på vår "to do". En riktigt bra helg väntar.

I går kväll kavlade jag ut pepparkaksdegen. Den kändes lite som om den legat i Ture Sventons kylskåp "Nordpolen". Den bara växte och växte. Jag har mer än hälften kvar i kylen...
Att byta sängkläder hör till Freds favoritsysslor. Vi leker "Titt ut!" och gömmer oss under täcket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar