torsdag 8 december 2011

Adrenalina Lini

Hela denna dag har gått i adrenalinets tecken.
Vi sov sååå gott i morse att vi blev liiite för sena iväg hemifrån. Vi skulle nämligen till BVC för 6 månaders kontroll.
Nu när det slinker ner så mycket mat som det gör i det där lilla lilla gapet (Freds gap alltså), så ska det också ut ett och annat. Det kan sabba min annars så perfekta tidskalkyl något ofantligt. Damn it!
Väl iväg efter dubbla blöjbyten småjoggade jag i min varma dunjacka och sladdade lite lätt med vagnen på alla isfläckar. Självklart pratade jag med tre olika personer i mobilen under denna vagnjogg.  (busy mama liksom...)
6 Månaderskontrollen gick jättebra och Fred följer sin kurva fint.
Efter detta besök somnade liten så fint i vagnen och solen sken från en klarblå himmel. Jag kände därför för en promenad runt Hammarby Sjön.
Efter den hakade vi på Bonnie och Anna till Öppna förskolan för sångstund, sen hem för lussefika med Anna, Bonnie, Sofia och Cornelia.
Där emellan hade jag handlat ekologisk fisk och ekologiska grönsaker till min lilla prins. Så, eftersom fisken nu var tinad, var det bara att köra igång med fisk och grönsakspuré.
Klockan var redan lite för mycket, så jag skalade, kokte, mixade i en väldig fart. Fred tittade spänt på från sin stol.
Nu, äntligen fick jag sätta mig ner en stund för att mata Fred.
Oooo vad spännande älskling med mammas hemmagjorda och "superpretto" fiskpuré.
Eller? Nja... Fred rynkade pannan och tittade trött med tom blick. Inte så imponerad som hans mamma hade önskat. han gapade lite, men knappt så att skeden gick in. Sedan skrattade han hysteriskt och jämrade sig om vart annat. Kom igen! peppade jag mig själv, ny smak, ny utmaning! Kom igen Fred! Efter en lång stund av konstiga ljud från Fred, värvat med vad som såg ut som riktiga kväljningar och klökningar blev jag nästan rädd att han på riktigt tyckte att det var så äckligt att han ville spy! (Ok jag är jäkligt envis, jag vet), då kände jag ändå att det var dags att kapitulera. Fram med banan. Fram med desserten. Fram med allt, bara du äter. Så gick det med dom reglerna.

Så vad lärde jag mig av detta? För man lär sig ju något nytt varje dag. Det har min pappa alltid sagt i alla fall. Förutom att Fred är sjukt envis och inte gillar min fiskpuré? Ingen aning faktiskt.
Känner hur dagen har kört på i hög fart precis som vanligt. Nu sover den lille gott med tummen i munnen och jag känner hur min andning börjar gå ner i varv. Nu hör jag plötsligt julmusiken som spelar tyst, nu ser jag plötsligt hur fint julbelysningen på balkongen och julstjärnan i fönstret lyser.
Underbara torsdag. Nu är jag väldigt redo för mjukisbyxor och pepparkaksbak.
Hoppas att ni haft en skön dag!

Bonnie vet hur man gör för att få omgivningen att smälta...
På kvällskvisten  ökade pulsen en aning, inget passade den lille herrn.
Sugen någon? Det är ekologisk fiskpuré om jag får be.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar