tisdag 13 december 2011

Slut som artist

God afton gott folk!
Jag är slut som artist. Mitt annars mycket käcka och energiska tillstånd svajjar. Alltså det är inget större fel på mig alls. Oroa er inte. Jag sover gott om natten och har god aptit. Men i dag är jag gnällig. Jag har gnällt över det mesta i dag. Trots att min man och son överraskade mig med Luciafrukost på sängen och Lucia på högsta volym från TVn, så har jag gnällt. Hur sött var inte det med ett eget luciatåg då? DET gnällde jag i alla fall inte på.
Med en bra start på dagen knallade jag hurtigt runt Hammarby sjön. Skönt och svettigt! Men vad har du gnällt på då? undrar ni nu. O, ja det är egentligen inte något jag kan redogöra för. Inget särskilt egentligen. Bara en massa småtjafs, helt oväsentliga grejjer som bara stört liksom. Nu tex. sitter jag och gnäller för mig själv att jag inte ens kan formulera mig så att denna text blir läsbar. Jag gnäller för att fingrarna inte dansar över tangenterna. Snarare slår krokben på varandra. SKIIIIIIIT! så.
Oj, vad är det med henne? tänker ni nu.
Innan jag nattade Fred var han och jag nere i källaren för att hämta jullådan. Det är ju dags att pynta nu! Herre Gud, mamma och pappa kommer ju på torsdag. Inte en enda tomte har fått flytta upp från källaren än. Så kan vi faktiskt inte ha det!
Jag hade planerat att dricka mitt nya Yogi te i kväll. (Christmas Edition) Julpyssla, ha tända ljus och lyssna på julmusik. Jag hade planerat att vara sådär harmonisk och bara gå runt och le, ja ni vet.
J jobbar sent och jag skulle överraska honom med värsta "julköret" här hemma. Allt skulle vara klart. Det var nästan så jag fick lust att köpa både julgransfot, julgransmatta och julgran nu i kväll av bara farten. Julstämning till max! Vilken surprise liksom! Hur det sedan skulle vara genomförbart rent praktiskt med gran och barnvagn är en annan femma. Det hade förstås gått jättebra om bara Fred hade hjälpt till lite. Han kunde kanske ta den på axeln? Nu hade jag helst av allt velat stå i ett nystädat och julpyntat hem iklädd förkläde. Nynnandes i köket. Julskinkan i ugnen. Alla julklappar inhandlade och inslagna. Ha hahaha haaaaa. Eller hohoho hoooo ho.
Gud vad jag är konstig i dag.
Jag såg nyss att Twilight går på TV vid 9. Vilken räddning. Då ska jag fullkomligt låta mig förtrollas av snygga vampyrer och varulvar.
Kvällen är räddad.



Dagen började helt perfekt.
Suktandes efter den perfekta granen.
Nöjd, när han får som han vill.
Spännande med vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar