onsdag 21 december 2011

Countdown

Nu har nedräkningen börjat. Jag var tvungen att uppmärksamma mig själv på att det fortfarande är nedräkning.
Dan före dan före dan före Dopparedan.
Vi hade Sofia och Ville på besök tidigare i dag när jag fick en fråga. Jag svarade "ja det var iallafall innan jul". Jag kände inte själv att svaret blev en aning luddigt. En aning oklart. Sofia fick försiktigt påminna mig om att det inte varit jul ännu.  "Näee just det ja..."
Då gick det så sakteliga upp för mig att hon hade rätt. Det har inte varit jul än. Jag smuttade lite på min soyalatte (Ja! Nu funkar kaffemaskinen, Love it!) och förstod med ens att jag helt tappat fattningen.
För hur ska jag annars tolka denna tillfälliga (?) sinnesförvirring?
Kan det bero på att mamma och pappa redan varit här och firat jul? Ja, jag skyller på det.
Lite trött är jag ju förstås, men inte så farligt. Jag pallrade mig iväg för en snabb omgång på gymet även i dag. Jag tränar lite i förebyggande syfte tror jag. Jag vet ju vad som komma skall. Julbordet...
När vi kom hem somnade både jag och Fred. Det är underbart att han nu sover i sin säng även på dagarna. Detta är stort! För er som inte hänger med så kan jag förklara: Fred sover inne i sängen= jag sover inne i sängen. Fred sover bara i vagnen= Jag går som en zombie 3 rundor om dagen med vagnen. I regn, i rusk i sol i blåst i snö..ja ni hajjar.



Golvbrunnen utforskas varje dag, minst en gång. Pyamas från Baby Gap
Tröja som Fia hade som liten (mamma har stickat.) byxor Lindex, raggisar H&M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar