onsdag 14 december 2011

Slut på skönbloggandet

Alltså förlåt, men jag har inte lust att blogga nu. Andra dagen i rad och jag klämmer fingret i köksluckan. På riktigt, den smärtan! AAAAJJJJ! Vad har jag gjort för att förtjäna detta?
Sen hänger ni väl med på att det inte är just för att jag klämt fingret i luckan, som jag inte vill blogga? (Eller förresten, det hade ju varit en rimlig förklaring, om fingret varit pulserande rött och svullet.) Nej, men så är det inte. Jag är TRÖTT. Sug på den. Precis hur trött som helst. Ändå sover jag hela nätter.

I dag firar Fred 6 månader. Den lille plutten, som min farmor kallar honom. Älskade unge, du tar kål på mig.

Exempel 1) jag ska dammsuga. Fred gråter. Jag stänger av dammsugaren, tyst. Sätter på den igen, gallskrik. Jag stänger av, tyst... osv. ja ni hajjar.

Exempel 2) jag sätter honom i sin matstol. Han gallskriker. jag lyfter upp honom, tyst. Jag sätter ner honom i stolen han gallskriker...osv.

Först fick jag lite dåligt samvete att jag "bloggnäller" två dagar i rad. Sen kom jag på följande:
Exempel 1) Detta är inte en välgörenhetsblogg där ni bara får läsa om perfekta mammor som alltid är snygga, bedårande och välsminkade. Just!
Exempel 2) Sen kom jag på att det hade ni nog inte förväntat heller. Bra.

Over and out.

Puréedax

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar