måndag 5 december 2011

Måndagssysslor

Uppsvinget kom i dag. Det går inte riktigt att beskriva. Men jag ska försöka... Saftiga, fluffiga med krispigt tuggmotstånd av hackad mandel... Jag talar förstås om dagens resultat av lussebaket.
Jag har nämligen kommit över ett hemligt recept från en god vän vilket har tagit lussebullssmaskandet till en helt ny dimension!
Det var jag och Anna som bakade i dag. Förra satsen vi gjorde var ju helt OK god, men i dag var vi taggade och sjukt synkade, bra teamwork :)
"Detta var den godaste lussebulle jag någonsin ätit" mumlade J alldeles nyss. Det tar jag som ett bra betyg.
I morse sov Fred sin lur på balkongen i mer än två timmar. Därför hann jag slå in alla julklappar som vi handlat i helgen, städa lite och byta om till träningskläder. Jag hade nämligen planerat en sväng till gymet när han vaknade.
Att han sedan skulle sova så himla gott och länge hade jag inte kalkylerat in i mitt schema. När han vaknade var det istället hög tid för lunch för både mig och lillungen.

Gymet fick sig därför en omgång nu i kväll istället. Jag testade flera nya övningar men fick tyvärr saxa mellan alla gymbesökare, då det var fullsmetat med folk.
I morgon bär det av till BVC för mammagrupp. Sedan kommer säkert jag och några mammor mumsa lussebullar. Det är liksom bäddat för det nu med så mycket nybakat i frysen.
God natt på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar