söndag 18 december 2011

Frid och fröjd

Jag har inte klämt fingrar i skåp eller gått in i dörrkarmar på några dar nu. Det är bra.
Jag känner förhoppningar om att nästa vecka kommer att gå bra.
J åkte i eftermiddag mot Halmstad för filminspelning. Mamma och pappa körde hem till Kalmar innan lunch.
Nu är vi "ensamma hemma" jag och Fred. På torsdag sätter vi oss själva på tåget mot Vargis och julfirandet.
J skulle egentligen åkt med oss, men stannar för jobb på västkusten istället.
Jag tänker positivt och har redan planerat in att inte klämma några fingrar även nästa vecka.
Jag har planerat att Fred ska fortsätta sova gott i sin säng även på dagarna när han ska ta sig en lur, precis som han gjort de senaste dagarna.
När man planerar in sånt så behöver man ju inte stressa upp sig över att man är själv och ska rodda med allt.
Jag ska försöka att dra ner tempot lite kommande dagar. Gå ner i varv. Det enda jag kommer att lägga in som dagsaktivitet är nog träningen.
Nu i kväll har jag snyftat lite till reprisen av Bonde söker fru, bröllopet. Komiskt med tanke på att jag inte alls hängt med denna säsong. Jag har snarrat på två vörtmackor med julskinka och te. Nu vilar jag lite för att sedan äta mammas goda saffranspannkaka. Finns det plats äter jag även en chokladtryffel.
Pappa hade nämligen köpt den absolut finaste chokladen jag någonsin ätit till mig i julklapp. Ölandschoklad. Samma choklad som serveras på Nobelmiddagen. Det ni!
Ni hör ju vilken kväll jag har :)

1 kommentar:

  1. Om du och Freddan vill komma ner till Götet ni också så är ni mer än välkomna på besök till Casa Skogsberg! Eller om hela familjen vill komma ner efter jul. Dörren står alltid öppen! KRAMAR

    SvaraRadera