onsdag 21 december 2011

Ska jag döpa om min blogg...igen?

Hörrni, J har ju fipplat med min rubrik några gånger. Han blir liksom inte nöjd, då jag inte uppfyller era eventuella förväntningar... "En mammablogg om mode och hälsa" "en mammablogg om mode", "en mammablogg om livet och mode".
Alltså jag tror snart jag kapitulerar. Hur gärna jag än vill vara piffig, raffig, snitsig, cool och modern o sånt så vet jag inte riktigt hur jag ska lyckas.
Jag älskar mode och kläder och surfar in på andra modebloggar varje dag för inspiration. Mitt nuvarande problem är väl mest att det inte finns riktigt så många tillfällen till att "klä upp sig" som mammaledig som jag önskat. Det känns mest löjligt att gå runt hemma "uppklädd". Mjukisbyxorna ropar alltid högst när jag öppnar garderoben. Tighta jeans som skär in i midjan för liksom ligga till sig liiite till. Det spänner ju så när jag ska sitta på golvet och leka. Sen är det ju så onödigt att skita ner så fina kläder. Jag måste ju ändå tvätta bort kräk och matfläckar efter en dag med Fred. Ja, så är det ju faktiskt.
Jag minns en av mina jobbarkompisars kommentarer om kläder och mammaledighet när jag var gravid. "Lägg inte en massa pengar på dyra kläder när du ska vara hemma med bebbe. Det blir ju bara kladd och kräk på dina kemkläder ändå. Sjukt onödigt". Jag minns hur jag tänkte "ååååå alltså varför tror alla att man måste lägga ner att vara snyggt klädd bara för att man är mamma? Det ska jag aldrig göra..."

Det jag lägger mest tid på förutom Fred är ju träningen. Jag hoppas även att kunna lägga in ytterligare en växel efter nyår. Jag och J har planer på att lägga om kosten ett tag... mer om det senare.
Vad tycker ni? Ska jag blogga mer om min träning? Vill ni läsa om det? Sen kan jag ju slänga in bilder på snygga kläder när jag har något utöver tights med uttöjda knän och raggsockor till...om ni vill?

Adam ringde nyss och avbröt mig i mitt bloggande. "Vad gör du?" Frågade han. "Jag bloggar", sa jag. "Åh, trendigt" svarade Adam. "Ehh jag bloggar just om att jag inte är så trendig" svarade jag. "Det är jättetrendigt att inte vara trendig" svarade Adam. "Skriv att jag sa det, sa han sen". All Right Adam. Nu skrev jag det.
Ha ha Jag ÄR trendig, så det så. Trots noppig kofta och uttöjda tights. För det har Adam sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar