torsdag 13 oktober 2011

Sover han?

 Jag är inte Freds napp längre. Nej nej. Det är slut på att tutta sig igenom nätterna och vakna med magknip.
Jag nattade Fred i kväll i sin säng. Han skrattade när jag la ner honom. Skit tänkte jag och försökte måla på ett lagom bestämt och "prusiluskigt" (ni vet hon den sura damen i Pippi) uttryck i ansiktet.
God natt min skatt och sov gott, sa jag och gick ut.
Sen strök jag omkring i flera minuter i lägenheten lamslagen av händelsen. Vaddå liksom? Är det SÅ kul och sova?
Sen morskade jag upp mig och fortsatte med lasangen i köket. Ja tänkte att han måste ju lära sig att det slamrar i ett kök. Precis som han lärt sig att grävskopor är fler i antal än vanliga bilar i Sjöstan.
Plötsligt hände det! Oj, shit! en sked slog mot en glasskål. Bååååiiiing!
Fan!
Jo, det e sant, han vaknade.
Lite snutt på mammas tutte... (skit jag fuskade BIG TIME!) o nu sover han igen. Eller?
Jag vågar inte ens släppa en knappnål på golvet. Tangenterna låter lite för mycket just nu. MÅSTE sluta.
Shhhssssschhh Fred kan vakna.
God natt på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar