måndag 17 oktober 2011

Polisvisit

Morgonen började vid 6. Fred har en inbyggd klocka. Min klocka kändes inte alls inbyggd i dag. Min klocka somnade om till 7. Fred fick haka på. Jag är för trött på morgonen nu för tiden.
Morgonpromenaden runt Sickla sjö var kall och ruggig. Speciellt med en ruggig förkylning i kroppen.
Jag gick sjön runt och drömde om praktiska varma fritidskläder. Ganska roligt egentligen.
Det skulle jag aldrig trott om mig själv för ett par år sedan. Kylan liksom letar sig igenom min gamla fleecetröja från 1800 kallt. Det ÄR dax att hotta upp "snygg och ledigt klädd mamma som bara hoppade i något bekvämt och hurtigt i all hast" garderoben. Jag och J var på Naturkompaniet i helgen. Där finns mina drömbyxor. Funktionsbyxa/vandrarbyxa som är vindtät och vattenavstötande med förstärkning på knän och rumpa. Det ni! det är Linis "must have" just nu.
Vi får väl se om jag slår till. Det tål att tänkas på. Jag hoppas nämligen dyka på något roligare att shoppa i Italien. Något opraktiskt fast skitsnyggt.
Vi åker på torsdag!
Woop woop!
Nacka strand i gråskala. Brrrr

Fredster väntar på sitt pass. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar