söndag 9 oktober 2011

Sköna Söndag & lillbisse...

I morse vaknade vi 7.40! Fred sover jättebra i sin säng. "Det känns ju lite som en käftsmäll om det går lika bra i natt, vad har vi hållit på med innan liksom..." sa J igår precis när vi nattat Fred. Vi flyttade ju in TVn i sovrummet och låg tätt tätt intill vår skatt hela kvällarna. Vi tassade ut och om vi hade tur hann vi äta middag innan det var dags att rycka ut med bröstet igen. Andra kvällar låg jag ner och åt i sängen. Allt för att Fred inte skulle vakna. Vyssad till sömns av mina hjärtslag.
Så inatt kom käftsmällen. Fred visade nämligen sina föräldrar vart skåpet skulle stå. Han sov så gott alldeles själv. Men det var en bra käftsmäll. Jag tar gärna fler om min son vill fortsätta att imponera.
Helt plötsligt finns så mycket tid.
Tid för min man, tid för marulk och vin. Tid för äppelpaj. Tid för choklad. Herre Gud så lyxigt. Tom. så mycket tid att jag blev rensningsmanisk. Ni som känner mig vet.
Nu är alla Freds ärvda kläder tvättade och sorterade i lådor. Försmå kläder likaså. Vinterkläder, kängor och halsdukar har fått breda ut sig i hallen och mina ben är nyvaxade!

I dag har vi även varit på solig promenad runt sickla sjön, gymmat med Fred med oss. Så bra med var barnvänligt gym!
Nu är det kväller och J förbereder hemburgare. Gott! Fred sover.
O just det! Glömde nästan berätta! Jag kände en lillbisse på väg i Freds mun i går. Är det tidigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar