söndag 16 oktober 2011

Skrotsöndag på söder

I eftermiddag har vi bara skrotat.
Precis sådär som det ska vara på söndagar. Man behöver inte ta sig för så mycket. En skön och solig promenad till Adam var alldeles lagom. Jag är lite ynklig i dag nämligen.
I dag hade jag önskat mig en Babybjörnsele för vuxna. Jag hade somnat i den direkt.
Adams lägenhet var superfin. Hantverkare har varit på plats och målat de gamla trägolven vita.
Han är inne på vitt den där mannen, allt ska vara vitt. Tur att vi köpte en svart Stelton kaffekanna till honom i inflyttningspresent. Det bryter av snyggt till allt vitt, som J sa. Ha ha haaa.
Men det är ju snyggt med vitt. Golven var skitfina. Ja fast det var hela lägenheten såklart. Allt är inte klart ännu, men man kan definitivt se att det kommer blir riktigt fint och mysigt.
Perfekt att vi bor så nära nu. Det blir sådär bekvämt och spontant att ses ofta.

Sen gick vi till Bakverket för att pumpa i oss lite kaffe, macka och bulle.
Efter 3 koppar kände jag mig nästan frisk igen.
På riktigt börjar jag undra om jag måste anmäla mig till någon grupp för kaffeberoende.
Jag var en riktig surkärring innan kaffet och nu känner jag mig hur trevlig som helst.


Fred sträckte sig efter min bulle flera gånger. Han kommer definitivt bli ett matvrak precis som sina föräldrar. Roligt eller kanske bara konstigt det där med J´s näsa på bilden. Om jag hade kunnat hade jag Photoshoppat bort den.

Här sitter vi och smaskar på Bakverket

2 kommentarer:

  1. Jag känner igen det där ;) Jag är ingen rolig mamma före första kaffekoppen, vilket Ville lärde sig när jag var mammaledig! Jag behövde bara varna honom för att jag inte druckit kaffe än, om han började trotsa redan på morgonen, och då slutade han :) "Är du säker på att du vill diskutera detta nu, innan mamma fått kaffe? -Näe..." Haha, tragiskt egentligen!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, tack för tipset! det kommer jag ta över.

    SvaraRadera