fredag 14 oktober 2011

fusk

I natt vaknade Fred flera gånger än vanligt och jag hade på något sätt kapitulerat redan innan natten börjat.
Han vaknade egentligen inte så många gånger. 2 gånger bara. Men på BVC tyckte sköterskan att Fred var för liten för att inte nattammas. Hon sa inte det direkt ut, men jag hörde det.
Om Fred sover, tycker ni att Elin ska väcka honom för amning? Frågade hon gruppen.
Jag vill ju inte vara morsan som nekar min son käk. Jag vill ju att han ska fortsätta växa och få om möjligt ännu fler gosiga veck på ben och armar.
Klart att han får ammas nattetid om jag hör att han är hungrig. Det jag hör nu är en förbannad envis liten kille som tycker att det är låååångtråkigt att ligga i sin säng vid 5 tiden på morgonen.
Det är nu jag och J måste ta ett beslut hur vi ska göra.
Jag ska peppa mig med Barnaboken i dag och prata med lite mammor i mitt grannskap.
Återkommer med update!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar