onsdag 19 oktober 2011

Bloggen om Fred


I dag känner jag mig mycket piggare! J är där emot mycket sämre :( Han ligger nu nerbäddad!
Jag och Fred gick morgonpromenad och där efter yogade vi.
Så skönt att sträcka ut hela kroppen. Kände mig stel som en gammal kärring med en förkylning som envist klamrar sig fast. Nu är kroppen lite mer vaken.
Fred yogade med sin fina mjukisbok och tummen. Tack gode skapare att han äntligen hittat den! 

I går kväll kånkade jag över Freds säng in i hans rum. Vi har märkt att han störs av oss när vi går och lägger oss. Då kan jag tillägga att vi smyger. Det hjälps inte. 
Hans lilla täcke börjar röra sig och han letar ganska snabbt upp tummen. Det brukar smaskas duktigt från sängen.
I natt sov han från 19 till 7.30 med en amning vid 5 snåret. Det är mammas pojke!

Jag har kommit på att min blogg borde heta "Life of Fred". (kom hon på det nu! tänker ni...)Det händer ju inte så spännande saker i mitt liv som mammaledig. Inte som har med mode att göra menar jag.
Inga VIP fester eller glammiga galor som inbjuder till piffiga outfits att lägga i bloggen. Ha ha! Fast vänta, det var nog inte så många glammiga galor innan Fred föddes heller. Hmm, well jag gick iaf inte i mjukisbyxor varje dag det kan jag lova. 
Där emot så har nog aldrig mitt liv varit så här spännande som nu! Jag är ju mamma liksom! Hur coolt är inte det?
Jag kan bjuda på en dagens snart, så förstår ni varför jag inte gör det varje dag :)
I morgon åker vi till Italien, Jippie! Ska passa på att packa nu när Freddie sover. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar